CITY LiFE - інформаційний журнал твого міста

 СІТІ ЛАЙФ iнформаційний журнал
CITY LIFE iнформаційний журнал
CITY LIFE Номер 33
Про журнал Архів Рекламодавцям Передплата Представництва Гороскоп
CITY LIFE ????? 33
???????
???? ??????
Просто Ніна
CITY SOCIETY
Той хто не хоче бути Богом
Променад із Дон Кіхотом
Реставратор міського простору
CITY HISTORY
Галичанські амбіції Болехова
Вишнева гора Барона
CITY HISTORY
Оманлива тиша архівів
CITY FAMILY
Світло Писанки
Два крила одної мрії
CITY ART
«Віртуальний джем» - вибір покоління PEPSI
«Мертвий півень» - жвавіше за живих!
CITY ART
Все в... кераміці
Віднайдений рай
Образи... Образи... Й образи
CITY ART
Слова і звуки «Замкової тіні»
CITY LIBRARY
Жінка, що мріє про сонце
???? ??? CITY
???????:
N0(33) Травень 2007     ???? ??????: CITY PEOPLE
??? ? ???????
CITY ART
Все в... кераміці

Шукаю відповіді на безліч запитань, що народжуються в дорозі. Хочу пізнати навколишній світ, зрозуміти самого себе, осягнути межі своїх можливостей. Подорожую в пошуках краси, добра, гармонії та любові. Сподіваюся, що ця подорож не закінчиться, поки моя душа і мій розум шукатимуть відповіді на одвічні питання, а моя уява допомагатиме втілювати їх у різні форми».

«Об’єкти» — це і банани, і огірки, і кокони, і ракети...

Я не міг відірвати погляду від кількох хаотично підв’язаних керамічних продовгуватих розцяцькованих диво-батонів. Вже хотів покуштувати їх. Проте відразу осікся: а раптом це не хліб, а шматки матерії з далеких міжзоряних світів?! Розпачливо розвів руками: діймало почуття чоловічої неповноцінності. Хоч мене ріжте: не можу ідентифікувати приманку, яку виставлено для глядача...
— Це композиція «Об’єкти», — вдоволено пояснював Володимир Хижинський. — Тішуся, що всі по-різному її сприймають. Одним відвідувачам ця робота асоціативно нагадує кокони, іншим — огірки, комусь здається, що то відображено банани. До речі, я колекціоную назви, які дають люди цій композиції на виставках. Тож можете запропонувати свою...
— «Балістичні ракети» або ж «Дощові черв’яки». Як вам такі назви?
— Стривайте, запишу, — художник захоплено потер долоні...
Завдяки «Об’єктам» занурюєшся в таку безрозмірну фантастичну уяву, яка Уельсові й не снилась! Високу оцінку цій роботі дали зарубіжні мистецтвознавці (композиція виготовлена з кам’яної маси на пленері у Польщі). Вони стверджували, що у художника розкрилися необмежені можливості для імпровізації і у формі, і у змісті творчості. Навіть поставили такий діагноз: «Об’єкти» замкнені в собі, обсервують глядача».
Цілком очевидно, що художник рятує свою кераміку від штампу «прикладна». Неможливо уявити, що якось можна нею скористатися в побуті: скажімо, як вазою чи чашкою. Власне, відвідувач на виставці приречений на споглядання «абсолютно не корисних» предметів мистецтва. Маємо зрозуміти, що така композиція занадто обтяжлива для лінивого розуму сучасника, який звик наповнювати кераміку кулінарними делікатесами. Вона не має нічого спільного з матеріалістичним світоглядом.

«Ми» йдемо із зав’язаними очима


Відчувається, що художник докоряє поверховості людського ока. Володимира манить філософська суть імпровізації, він зумисне пливе проти течії ментальності більшості з нас.
Його композиція «Ми» відображає вічний конфлікт Творця і натовпу. Натовп символізують темні фігурки з зав’язаними очима. Складалося враження, що їм нікуди подітися — тільки вперед наосліп, головою в ополонку, без відступу і вороття. Володимир зауважив: «Ці фігурки справді не знають, куди ідуть». Подумалося: їм би краще не вилазити з дому. Одна з фігурок наче у відповідь скривила рота: «Я — це ти!» «Прикуси язик, сновидо!» — насилу стримуюсь, щоб не кинутись на цю сліпу істоту з кулаками: було страшно уявити, що вона сподівалася мати мене своїм двійником.
А це що за тип? Навіщо йому зрізали голову?
— Могли б уже здогадатися, що то Творець, — не приховуючи насмішки, відповів Володимир. — Бачите, що у нього розплющене око? А голову Творцеві я вкоротив спеціально: занадто він виділявся...
Вперше ці фігурки «вийшли на люди» на виставці у Вроцлаві (Польща). Ще за декілька місяців до минулих президентських виборів в Україні їх тут розмістили випадково на яскравій оранжевій тканині. Тоді ця композиція складалася із шістнадцяти елементів. Нині вона налічує лише дев’ять фігурок. П’ять Володимир продав. А ту, що розбилася, він замінив фігурою з птахом на голові.
— На мою думку, вона чудово вписується в композицію, тому й удостоїлася честі стояти попереду інших, — додав художник. — Відчуваю, що потрібно розвивати цей сюжет. Як? Ще не знаю.
А ось схожа фігурка з’являється в іншому образі (твір «Діалог у собі» відзначений спеціальною премією «За досконалість»). Із таким великим-превеликим хрестом можна робити щось грандіозне. Дуже шкодую, що не знайшов часу познайомитися з шаленцем. Відтепер усе частіше на роботі дивлюсь крізь вікно: вірю, що пощастить мені його побачити на вулиці. Я вже готуюся до розмови з цією фігуркою, щоб стати для неї своїм.
...Не відбереш у художника вміння з однотипних елементів створювати оригінальні, емоційно-виразні і неповторні композиції. Він не просто тиражує форму, а весь час її видозмінює. І таким чином робить для себе забаву-гру, щоб було цікаво працювати.
Хочеш-не хочеш, а мимоволі зупинишся і біля композиції «Воля-неволя». Її сприймаєш не лише як естетичне наслання: розумієш, що то символ дійсності, заради якої всі наші терпіння, страждання та надії. Серед геометричних рослин, які нагадують колючки, — диск. Так, це сонце, яке заплуталося у хащах. Річ ніби самодостатня, але не може існувати без тих підпорок, на яких вона стоїть. Дві керамічні протилежності, з’єднані металевими прутами, тягнуться одна до одної. Художник відобразив гармонію між різними світами. Дуже вже хотілося вкрасти того світла і тепла хоч трішечки для себе...

Це подорож вглиб себе

В експозиції — двадцять композицій, які об’єднують шістдесят предметів. «Незвідані світи», «День і ніч», «Залатане небо», «Зимові сліди», «Дощ», «Контрасти»... Виконані ручним ліпленням, відлиті в гіпсовій формі.
Для мене це — шифри, знаки, символи на все життя, на смерть і безсмертя. Здається, що торкнешся якоїсь роботи — і станеться диво: вона оживе і заговорить. І відразу відчуєш, що підключаєшся до силових ліній всесвіту. Пластика випещеної кераміки така солодка і всеочищаюча для нас. Кожен твір художника — своєрідне есе в кераміці. Його композиції вражають широкою палітрою виражальних можливостей, чіткими колористичними та детальними акцентами. Потрібно лишень навчитися їх розшифровувати.
— Моя «...Подорож...» не пролягла звідкись і кудись, це подорож вглиб душі, щоб зрозуміти свої можливості, — зауважив Володимир. — Нерідко роботу виконую на одному подиху. Коли з’являється ідея, фіксую її в якийсь спосіб — записую в зошиті одним реченням чи роблю ескіз. Завжди відчуваю непереборне бажання відтворити образи, що рояться в уяві. Працюю з готовою керамічною масою, яку привожу з Києва, Львова, Слов’янська.
Самобутність композицій молодого художника гідно оцінили у Відні. Як стипендіат галереї «Kunstforum piaristen», він виконав для столиці Австрії цикл робіт «Вправи з геометрії». Подумати тільки: на національному конкурсі з художньої кераміки в Опішні (Полтавська область) у роботах Хижинського мистецтвознавці «прочитали» єгипетські, японські теми, асоціації з майолікою та порцеляною Мейсена, майстрів Росії ХVIII — початку ХХ століть. Член журі цього конкурсу Володимир Могилевський писав з цього приводу: «Хижинський свідомо акцентує саме зображально-асоціативне начало, демонструючи «скульптурність» мислення в роботі з різними матеріалами, в які вводить колір, але при цьому завжди зберігає генетичний зв’язок з першоосновою, її природою, хай то буде майоліка, улюблений Володимиром шамот (французькою chamotte — вогнетривка глина, випалена при високій температурі — авт.) чи навіть такий делікатний непрогнозований матеріал, яким є порцеляна».
Відкривши у Луцьку свою виставку, молодий художник поїхав у Вроцлав. Там працює як стипендіат міністра культури Республіки Польща «Gaude Polonia» (вже вдруге здобув таке звання). Збирає матеріали для кандидатської дисертації. На прикладах Вроцлава та Львова збирається показати роль художньої кераміки в системі мистецької освіти.
Пояснити феномен Хижинського не так просто навіть мистецтвознавцям. Його творчість — явище мало не містичне. З волі цього художника кераміка отримує нову, досконалішу форму існування.

?? ???? ?? ????? ?????????? ?? ????? ??? ????? ??? ?????
  Віднайдений рай
  Образи... Образи... Й образи
2007
N(34)Червень
N(33)Травень
N(32)Квітень
N(31)Березень
N(30)Лютий
N(29)Січень
2006
N(28)Грудень
N(27)Листопад
N(26)Вересень
N(25)Серпень
N(24)Липень
N(23)Червень
N(22)Травень
N(21)Квітень
N(20)Березень
N(19)Лютий
N(18)Січень
2005
N(17)Грудень
N(16)Листопад
N(15)Жовтень
N(14)Вересень
N(13)Липень
N(12)Червень
N(11)Травень
N(10)Квітень
N(9)Березень
N(8)Лютий
2004
N(7)Грудень
N(6)Листопад
N(5)Жовтень
N(4)Вересень
N(3)Серпень
N(2)Липень
N(1)Червень


Реклама:


Луцьк, вул Рівненська 76а
+38(0332) 78-49-49

artvist-liberty@yandex.ru
Про журнал Архів Рекламодавцям Передплата Представництва Контакт Форум Гороскоп
© ТОВ "КРЕАТИВ ПЛЮС".
Всі права на статті, ілюстрації, інші матеріали, а також художнє оформлення
належать редакції журналу "CITY LiFE"
Передрук та відтворення інформації допускається лише з письмового дозволу редакції


   
Реклама: