CITY LiFE - інформаційний журнал твого міста

 СІТІ ЛАЙФ iнформаційний журнал
CITY LIFE iнформаційний журнал
CITY LIFE Номер 31
Про журнал Архів Рекламодавцям Передплата Представництва Гороскоп
CITY LIFE ????? 31
???????
CITY PEOPLE
Наталія Сумська: «Моє життя - гра»
CITY SOCIETY
Деревяна церква: останній подзвін
Микола Ільницький: «У кожного часу свої герої»
CITY STUDY
«Болонська система - це прагматика дії»
Формула національної освіти
Бути чи не бути тим, ким ми не є?
CITY HISTORY
Осередок духовності
Холмська Богородиця
???? ??????
Мармурова межа батьківщини
Математика кохання
Високий лад душі
CITY ART
Сонячна палітра в акварелях
Дари забутих богів
«Стриже Дувірак картини»
CITY ART
Без зорепаду та скандалів пройшов 57-й міжнародний фестиваль Берлінаре
Юний барабанщик
CITY LIBRARY
Андрій Бондар: «Я хотів би писати епічну поезію і ліричну прозу»
???? ??? CITY
???????:
N3(31) Березень 2007     ???? ??????: Математика кохання
??? ? ???????
CITY ART
Сонячна палітра в акварелях

А відтак кожна картина, палітра барв і настрій, вкладений у неї майстром пензля, володіє здатністю говорити. Хоч ту мову можна читати по-різному. Це якоюсь мірою залежить і від сприйняття та настрою того, хто читає. Однак позитивна світла енергія, настрій, вкладені художником, так і просвічують з неї… Цього не можна не відчути.

У картинах рівненського художника Олександра Бобришева хочеться бути і жити. Бо тут світло, сонячно і тепло.
У полотнах, що були представлені для огляду в Рівненській художній галереї на персональній виставці у листопаді 2006-го та на колективній виставці рівненських художників у січні 2007-го, — море, настрій грайливої і по-штормовому грізної хвилі, скелі і сонце, сонце, сонце… Напрочуд багато сонця, світла, простору, незбагненно розмаїта палітра вечорового і ранкового неба... Це південь. Крим. Творчою робітнею для Олександра Бобришева є жива природа. У майстерні він хіба що довершує окремі штрихи. Художник переконаний, що настрій майбутньої картини треба уміти відчути в природі. Зуміти його піймати й передати пензлем.

Шанувальникам творчості Олександра Бобришева знайомі його поліські пейзажі, де мішаний ліс, гладенькі плеса озер, човни і рибалки… Його кримські пейзажі мають інакшу колірну палітру. Світлу й сонячну. Недарма серед художників побутує вислів «Поїхати до моря, щоб очистити палітру».
Шукаючи місце для творчості, гармонійний простір посеред живої природи, Олександр Бобришев якось наткнувся на оголошення про те, що на морському узбережжі поблизу Феодосії та Коктебеля порівняно недорого можна придбати клаптик землі. Розташувавшись спершу у звичайнісінькому наметі, потроху став облаштовувати нехитре дачне обійстя. А біля нього посадив дерева, квіти, виноград... Усе, що хотілося посадити. Навіть певні сорти квітів і трав, які ростуть у дикій природі... Праця, вкладена у цей клаптик землі, повернулася сторицею. Фрукти та квіти в Олександрових натюрмортах вирощені-виплекані його руками... Створена власноруч маленька оаза для творчого настрою і простір біля моря, гір дали художникові те гармонійне середовище, в якому він знайшов і виплекав самого себе...

— На етюди зазвичай вирушаю на світанку, — розповідає художник. — Це найкращий час для творчості. Піймати схід сонця, коли море пробуджують перші сонячні промені, а небо таке високе й чисте — то велика насолода... У такі миті в захопленні рука працює автоматично, граючись аквареллю у пошуках потрібних півтонів. Час спливає непомітно. Здається, що картину пишеш не ти... Ти — лише інструмент, завдання якого все схопити, встигнути, бо кожна мить — неповторна. Після десятої години вже можна йти додому снідати й виходити з етюдником вдруге, коли сонце хилиться до заходу. Тоді небо також незвичайне.
Олександр показує картини з небом у гарячій вечоровій гамі кольорів та у свіжо-блакитній, ранішній. Серед вражаючих багатством сонця і простору пейзажів є й промовисті сюжетні картини. Їх можна читати по-різному. Та у кожній — глибокий психологічний підтекст, що наштовхує на роздуми про вічне і минуще... Хоч у більшості картин персонаж всього один. Витончений, ледь вловимий, тонко, романтично окреслений жіночий силует або ж одинока чоловіча постать, як у картині «Один». Чи осиротілий одинокий човен, наполовину занурений у воду. Це — «Надія, яка тоне». У картині «Під дощем» самотня, немов загублена в просторі, постать хлопчика. Рушник, яким він обгорнувся після купання, вже немов не рушник, а крила. І хлопчик вже не хлопчик, а ангел між небом і землею. Чимось схожою до цієї є картина «Сон», де у сонячному просторі горизонтально — силует жінки, що поринула в сон. У сон вільної, розкутої людини…

Серед картин, які Олександр показує мені на слайдах та фотографіях, — нові, яких не було на виставці в Рівному. Та все ж неважко вловити той же художній стиль. Така ж сонячна, ущерть наповнена світлом кольорова палітра: зелено-синьо-фіолетово-лілові та пурпурові тони з десятками півтонів, що плавно переходять один в інший. Усі роботи створені в один і той же рік і акумулюють в собі один і той же сонячний настрій. Характерним для Олександра Бобришева є те, що він надає перевагу акварелі. Цікаво, чому? Адже відомо, що для багатьох художників акварель — фарба доволі вередлива й незручна. Трішки не вгадав з крапелькою води і необхідний тон «поплив». Коли починаєш його поправляти, картина втрачає свіжість… Нерідко трапляється і так, що майстер втрачає картину. Тоді все починається спочатку… Тому більшість художників використовують акварель хіба що в етюдах. А у великих картинах працюють здебільшого олійними фарбами... Натомість Олександр Бобришев, представивши на листопадовій (2006) та лютневій (2007) виставках великі (до метра) аркуші, виконані аквареллю, довів, що з аквареллю можна «дружити» і творити дива.

— Я люблю акварель. Вона дає можливість підбирати найбільш природні тони та безліч відтінків, а коли ти з нею працюєш давно, оволодів досконало усіма техніками, то саме акварель дає художникові можливість «погратися» з кольором, а відтак знайти саме те, що хочеться.
Олександр показує мені два варіанти кольорового вирішення картини з хлопчиком-ангелом. Картини по-різному сприймаються і прочитуються. У майстерні художника — ряд морських пейзажів, написаних олійними фарбами. Мимоволі порівнюю їх з тими, що написані аквареллю. І дійсно, акварель більш жива, більш гармонійна. Палітра значно багатша, а там, де художник дозволив кольору «попливти», створивши таким чином розмиті напівсилуети, калюжі на асфальті після дощу, відтінки неба чи моря — то вже для художника неабияка і розкіш «гри у колір», і водночас — ходіння по лезу…

Життя ж бо не стоїть на місці. Виставивши на огляд громадськості у листопаді 2006-го свої морські пейзажі, наприкінці лютого 2007-го художник у галереї «Зуза» представив уже зовсім іншу тематичну підбірку картин. Це нічне місто. Замість сонячного світла — місячне. А ще світло ліхтарів, ілюмінація створюють казково-феєричну картину вечорового настрою. Картини нічні такі ж просторово багаті, як і морські, сонячні. До того ж у кожній з них криється таїна, казка… Тіні дерев, блики світлотіней на стінах будинків, гра світла, що падає з ліхтарів та вікон… «А що там?» — мимоволі хочеться зазирнути в освітлені віконця, піти вулицею, наприкінці якої світло або храм. До речі, храм в одній із картин Бобришева такий незбагненно чистий і світлий, немов скупаний у тій зливі, яка щойно вщухла. І у місячному світлі «грають» калюжі… У них і небо, грозові хмари, що вже попливли десь далі…

В холодні пори року Олександр Бобришев здебільшого працює на Рівненщині, а як тільки пригріє сонечко, знову вирушає «очистити палітру» на березі Чорного моря. Там на нього чекають його дерева, його квіти, виноград… Щоправда, Олександр по мірі можливості завжди намагається бути активним учасником художніх пленерів, які відбуваються як в Україні, так і у ближньому зарубіжжі — Польщі, Чехії, Словаччині. Адже творче спілкування, як повітря, необхідне кожному митцеві.
Так, певно, і має жити справжній художник. У творчості і творчістю. Хоча життя змушує займатися побутом, організацією виставок, вирішенням різних справ… Та головне — все робити з любов‘ю. З сонцем у душі. Тоді кожна картина, як і виноград чи айва на Олександровому обійсті, сама скаже про себе. Адже випромінюватиме світло й тепло.

?? ???? ?? ????? ?????????? ?? ????? ??? ????? ??? ?????
  Дари забутих богів
  «Стриже Дувірак картини»
2007
N(34)Червень
N(33)Травень
N(32)Квітень
N(31)Березень
N(30)Лютий
N(29)Січень
2006
N(28)Грудень
N(27)Листопад
N(26)Вересень
N(25)Серпень
N(24)Липень
N(23)Червень
N(22)Травень
N(21)Квітень
N(20)Березень
N(19)Лютий
N(18)Січень
2005
N(17)Грудень
N(16)Листопад
N(15)Жовтень
N(14)Вересень
N(13)Липень
N(12)Червень
N(11)Травень
N(10)Квітень
N(9)Березень
N(8)Лютий
2004
N(7)Грудень
N(6)Листопад
N(5)Жовтень
N(4)Вересень
N(3)Серпень
N(2)Липень
N(1)Червень


Реклама:


Луцьк, вул Рівненська 76а
+38(0332) 78-49-49

artvist-liberty@yandex.ru
Про журнал Архів Рекламодавцям Передплата Представництва Контакт Форум Гороскоп
© ТОВ "КРЕАТИВ ПЛЮС".
Всі права на статті, ілюстрації, інші матеріали, а також художнє оформлення
належать редакції журналу "CITY LiFE"
Передрук та відтворення інформації допускається лише з письмового дозволу редакції


   
Реклама: