Треба піднімати своїх «пацанів»
А все почалося саме з Володимира-Волинського, який асоціюється з чудовим фестивалем «Володимир». Його художній керівник Сергій Шишкін найгостріше відчував потребу «підняти своїх «пацанів» — на сцену фестивалю виходили лише два місцевих гурти. Натомість весь музичний «молодняк» сидів по гаражах та підвалах. Композитор вважав, що ініціатива має бути знизу — тоді молоді музиканти по-справжньому кинуться у бій і знайдуть свій шлях до визнання. І він врешті дочекався слушного моменту.
— Місцеві музиканти самі прийшли до мене і сказали, що їм набридло нидіти по закутках, — не стримався від подиву Сергій Шишкін. — І також зізналися, що у подібній ситуації опинилися і їхні друзі з Червонограда та Сокаля, які виступають на виїздах за «бабки», а вдома так само нікому не потрібні. Я й запропонував усім системну роботу. Композитор розробив проект «Живий погляд». Основна його ідея — популяризація молодіжної й альтернативної музики, здорового способу життя. Найголовніше ж: жодних обмежень щодо стилів, жанрів, напрямків творчості! Принцип — «хто що може». І все це заради того, щоб позбавити творчу молодь підстав «зашиватися» в своїх комірчинах. Вона сама має визначати тематику своїх акцій, які відбуватимуться щомісяця у рамках проекту. А що?! Це ж реальний шанс, скажімо, кожному поп-рок-музиканту потрапити на сцену. Нехай «відричить» в екстазі для своїх фанів — це краще, ніж має дивитися на небо і думку гадати, чому він не сокіл... — Звичайно, проект цей нерентабельний, — пояснив Сергій Шишкін. — Проте я поставив за мету заробляти кошти для того, щоб зробити місцевий мистецький продукт модним. Завдання це нелегке: у нас люди відвикли платити за мистецькі послуги. Їм «шару» подавай! Раніше ж уся концертна діяльність у місті зводилася до спонсорських концертів напередодні виборів під «шайку-лейку». Нас дурять дуже «крепко» міркуваннями про те, що митець має бути бідним. Розрахунок Сергія Шишкіна: проект не матиме суто регіональну прописку. З ним «пацани» підуть на Польщу. Адже знають, що їй потрібні партнери з нашого боку. Нью-васюкізм?! Ну, не скажіть...
«Відривались», як могли
Думаю, відтепер у цьому регіоні нікому не доведеться плакати про «катастрофу місцевої музики». У першій же акції, яка пройшла в рамках проекту «Живий погляд», рок-музиканти бомбили тему боротьби зі СНІДом. І це була не просто фішка, щоб прив’язатись до дати і щоб дали зал для концерту (він відбувся напередодні Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом). Проявилося свідоме бажання показати щось таке, що перевищує все бачене і чуване у регіоні (навіть організували конкурс робіт на тему антиСНІДу). Вони виходили з того, що ВІЛ-інфекція найбільш загрозлива для молоді. Рок-музиканти виступили у Володимир-Волинському районному будинку культури (Сергій Шишкін називає його великою стодолою, яка стоїть пусткою). Запрошення на концерт поділили між сільськими і міськими школами, усіма середніми навчальними закладами. Сто квитків віддали для продажу за ціною двадцять гривень. Сергій Шишкін заручився підтримкою ді-джея Ігорка з Червонограда. За словами композитора, він «виявився живчиком, який нічого не боїться». Учасники концерту демократично вирішували, хто скільки творів гратиме на сцені.
У «стодолі» яблуку ніде було впасти. «З першими музичними акордами я відчула, що «кльово» з друзями тут «відірвуся», — знеможено скинула руки догори під час танцю Юля Червона з Червонограда. — На «галімі» дискотеки нас уже не тягне». Я не знаю, чи навіть хто з фахівців міг зрозуміти усі жанри, у яких виступали музиканти. На мою думку, вони грали такий собі більш-менш важкуватий поп-рок у різних іпостасях, який проймає за живе і справляє чудове враження. Вразили публіку драйвом, свіжістю ідей гурти «Інші», «Sizzle», «Апатія» з Володимира-Волинського. Спромоглися звернути на себе увагу глядачів і колективи «Нью-анс» з Сокаля, «Ellis» та «Де? Сенс» з Червонограда. Проте справжній «джек-пот» прихильності меломанів зірвали гурт «LimiT» з села Вощатин Володимир-Волинського району та Сергій Шишкін, який виконав свої пісні «Одинак» та «Остання миня (корова — авт.)».
— Молодь почула музику, яка їй подобається, — свою, місцеву, а не пронафталінену, — сказав Сергій Шишкін. — «Пацани» на підйомі — вони відчули смак реалізації свого проекту. І вже серйозно задумалися над наступною акцією, презентацією ширшого кола виконавців. Мода на місцевий український сучасний продукт стартувала в регіоні. Мимоволі пригадуються слова Олександра Євтушенка: «Українськими є не лише вареники, гопак, писанки. Українським є рок».
|