CITY LiFE - інформаційний журнал твого міста

 СІТІ ЛАЙФ iнформаційний журнал
CITY LIFE iнформаційний журнал
CITY LIFE Номер 29
Про журнал Архів Рекламодавцям Передплата Представництва Гороскоп
CITY LIFE ????? 29
???????
CITY HOLIDAY
Всесвітній потоп веселощами
???? ??????
Я, Богдан
CITY SOCIETY
Нам бракує справжньої Євангельської культури
Номер «1» в аристократичному ордені
Розбудити красуню, що снить минулим
CITY STUDY
«Фотошпора» для заклопотаних
Розіграли виставу з конвертами
Що протиставити освіті типу фаст-фуд?
Дві науки - ювілярки
CITY HISTORY
Булаву ніс на ласку, а злому на карність
Коштовна перлина Бурштина
CITY FAMILY
Фінляндія. В гостях у Санти
Галопом по різдвяній Європі
Музей родинних професій
Іграшка як спосіб життя
CITY ART
Борщ-енд-рол
Середина неба у вимірі Володимира Стасюка
Труба кличе...
На Володимир і Сокаль вже зубів не скаль
«Майстер вимірюється стилем і смаком»
CITY LIBRARY
Віднесені із «зів`ялими» вухами
Буджак повертає казку
???? ??? CITY
???????:
N1(29) Січень 2007     ???? ??????: Я, Богдан
??? ? ???????
CITY FAMILY
Галопом по різдвяній Європі

Католицьке Різдво ми з другом святкували в Страсбурзі — можливо, найвідомішому місті старенької Європи в різдвяний час. І справа зовсім не в Європейському Суді, який виблискує за сотні метрів своїми скляними стінами, контрастуючи з т.зв. «Fachwerkhaeuser» у старому місті (мініатюрними будиночками в три-п’ять поверхів з дерев’яними перекладками ззовні). Тисячі туристів їдуть узимку в чарівний Ельзас, щоб пройнятися святковим духом та магічною атмосферою середньовічного міста, яке в цей час спалахує міріадами жовтогарячих вогників. Майже всі вулички й ринкова площа неподалік від головного собору Страсбурга переливаються мільйоном крихітних лампочок, що звисають прямо над головами допитливих туристів, перш за все, з Франції та Німеччини.
Усі приїжджають подивитися та купити щось на відомому в Європі різдвяному ринку, де можна знайти все: від солодощів до японських, з рослинним орнаментом, ламп. Ця торгівля-метушня відбувається безпосередньо під соборними стінами. Поруч дітлахи сідлають коників на яскравій каруселі, а жваві французи із завзяттям рекламують «крепс» (схожі на наші млинці із різною начинкою), смажені каштани й неперевершений глінтвейн. Смачнішого глінтвейну, ніж отут, мені ще ніколи не доводилося куштувати. Навіть у Німеччині. Біля «Галереї Лафайет» можна подивитися на велику різдвяну ялинку з санчатами та цілою купою сніговиків.
Та десь о шостій вечора 24 грудня вулиці міста стають порожніми, ринок, ніби за змахом чарівної палички, майже повністю зникає, лишаючи по собі картонні коробки та паперові пакети. Жителі й гості міста залюбки додержуються традицій сімейного свята.

25 грудня ми майже півдня подорожували французькими автобанами (до речі, платними на декількох відрізках у напрямку Парижа). Ще один делікатний, але досить цікавий момент (особливо порівняно з українськими шляхами): усі туалети на зупинках автобану обладнані радіоприймачами. Пристрасні французи навіть у славнозвісному «WC» не можуть обійтися без музики… Чи то така державна програма з постійного інформування суспільства?
Париж зустрічає гостей людською юрбою й велетенськими розмірами. Це місто, незважаючи на велику кількість архітектурних споруд (історичних і сучасних хмарочосів), ніби розлягається перед тобою неосяжним простором, блискучим килимом з будинками та парканами. А біля Єлисейських Полів несуться без жодних правил й елементарної ввічливості до іноземних машин тисячі паризьких авто.

Вулицями Парижа постійно пересуваються усміхнені, закутані в шарфи місцеві мешканці та туристи. Найбільший натовп — поблизу Ейфелевої вежі. До усіх чотирьох «ніг» вежі, по яких на її три поверхи їдуть ліфти, вишиковуються довгі черги з французів, німців, італійців, іспанців, росіян, японців, китайців та, звісно, українців. А потім — летиш… Ми «полетіли» на третій поверх, який, до речі, складається з двох частин і знаходиться на 300-метровій висоті. Нижня частина поверху — скляна, з картою міста та списком усіх будівель, які видно з вікон вежі. На верхній частині гуляє вітер: від безодні тебе відгороджують лише залізні грати. Тут можна сфотографуватися з восковим Ейфелем та його колегами, зануритися на мить у далекі часи створення цієї залізної громади, яка вночі виблискує вогнями, мов позолочена.

У вечері можна прокататися по Сені на річковому катері для прогулянок під чарівні звуки французького шансону. Плисти під відомими паризькими мостами в лимонному світлі ліхтарів та прожекторів надзвичайно романтично. І хоч до дня Святого Валентина ще далеко, хочеться зізнаватися в коханні до… Парижа.
Від романтики до прози, хоч і дуже смачної, — недалеко. Перед Ейфелевою вежею зголоднілі туристи розкуповують довжелезні хотдоги, які, до того ж, продають за принципом самообслуговування. Тобто покупець сам додає за бажанням кетчуп, гірчицю або майонез. Задоволення не з дешевих, але дуже смачних.
Оглядове колесо в Парижі — пригода не для людей зі слабкими нервами, бо обслуговуючий персонал не дуже тверезий. Момент же, коли колесо затримується на кілька хвилин на висоті, а ти сидиш у відкритій усім вітрам кабінці, мене взагалі змусив пригадати усе своє життя…
Дивують велика кількість афроамериканців, що продають маленькі мигаючі Ейфелеві вежі, бомжі, які сплять у мороз просто на мостах, та повітря, яке, не дивлячись на надлишкову вологу й не досить приємні запахи, напоєне любов’ю.

Ранковий Париж — чистий, гарний, трішечки порожній та дуже свіжий. Лувр — неймовірно тяжке випробування для непідготовлених до такої кількості художніх творів туристів й одночасно шалена насолода від грандіозного мистецького світу. Пробираючись усіма цими сходами, коридорами та виставковими залами, нарешті дістаєшся до «Джоконди». Поруч стоїть натовп зацікавлених туристів, які ніби беруть участь в атракціоні «Сфотографуй свою усмішку на фоні Джоконди! Чия посмішка таємничіша — її чи твоя?»
А ось Собор Паризької Богоматері вражає своєю м’якою й напрочуд казковою атмосферою та величністю. Саме на різдвяні свята тут показують вистави за мотивами соборних вітражів, а страшні химери надають споруді легендарності (очима шукаєш Квазімодо та Есмеральду)…
Наступного дня ми вже їхали надсучасними бельгійськими автобанами у напрямку Брюсселя. Різдвяний дух цієї європейської столиці відчувається, перш за все, в центрі старого міста — на площі, яка, мов шатами, вбрана з усіх боків витонченими спорудами палаців та музеїв. З одного боку її — стилізований хлів з біблійними героями. А на площі — сотні «рюкзаків», які курсують з музею до музею.

Пообідати тут можна просто біля площі, від якої в усі боки розходяться вузькі старовинні вулички з купою маленьких кафе та ресторанчиків. Кухня — від японської до грецької. А грецька смаженина з ананасами смакує, наприклад, просто надзвичайно.
Та після сонячного Брюсселя нам цього ж вечора довелося познайомитися з непривітно морозним та засніженим Амстердамом. Ось так, без «попередження», в столицю Нідерландів ліпше не приїжджати, бо дуже важко відразу знайти пристойний та недорогий готель.
Взагалі, враження від міста — суперечливі. Навіть різдвяний Амстердам продовжує жити звичним життям: поруч з дитячими атракціонами — маса крамничок з сувенірами, всесвітньо відомі своїм наркотичним асортиментом «coffee-shops» (до речі, наркотики тут можна купити просто на вулиці; мені, наприклад, запропонували купити «екстазі»), готелі, еротичні кінотеатри, секс-шопи та… церкви.

Так, ідучи вулицею Червоних ліхтарів, натикаєшся на стіну величного собору. А поодаль стоїть маленька скульптура дівчинки, яку знає весь світ. Тендітна Анна Франк, дім-музей якої працює допізна. Це не просто музей, а такий собі «притулок миру», нагадування людям про те, що треба цінувати кожну мить свого життя. Це відчуваєш не лише тоді, коли проглядаєш відеоролики чи читаєш сторінки щоденника Анни Франк, а й коли забираєшся рипучими сходами на вузький будиночок, заходиш до напівпорожньої кімнати дівчинки з залишками фото її улюблених кіноакторів на стінах і уявляєш її життя за зачиненими вікнами.
Загалом в Амстердамі знаходиться близько 35 музеїв — від суто мистецьких (Музей Ван Гога чи Дім-музей Рембрандта) до Біблейського та Морського музеїв Нідерландів. Та побувати майже в північній Венеції Європи і не покататися каналами на прогулянковому катері — то просто гріх, бо лише таким чином можна побачити найстаріший та найкрихітніший міст Амстердама та дім, схожий на італійську Пізу, бо хилиться на один бік майже на 45 градусів.
29 грудня вранці ми вже були у Нижній Саксонії на північному заході Німеччини. І хоча північ та південь Німеччини дуже відрізняються, але там і там святкують майже однаково. Допізна торгують усілякі крамнички, із щедрістю знижуючи ціни на розпродажу, відкриті кафе й ларьки з пивом, шнапсом та глінтвейном, ласощами й сосисками. Усюди мерехтять лампочки, працюють атракціони, а німці висипають на вулицю і від душі святкують.

Найцікавіше те, що в цей час можна поїхати будь-куди: до Кельнського собору, Гамбурзької ратуші, Мюнхенської Максіміліанштрасе чи Баден-Баденського басейну на відкритому повітрі, в підігрітій воді якого важко змерзнути навіть під падаючими на обличчя сніжинками, й усюди отримати задоволення.
Отже, вибирати на Різдво та Новий рік — Амстердам чи Париж — зовсім нескладно. Прислухайтеся до власної душі, шлунку та гаманця. Вони підкажуть, хто і що вам ближче: Стара церква Нідерландів чи Собор Паризької Богоматері, Рембрандт чи Роден, голландський або французький сир… У будь-якому разі не пошкодуєте! 

?? ???? ?? ????? ?????????? ?? ????? ??? ????? ??? ?????
  Фінляндія. В гостях у Санти
  Музей родинних професій
  Іграшка як спосіб життя
2007
N(34)Червень
N(33)Травень
N(32)Квітень
N(31)Березень
N(30)Лютий
N(29)Січень
2006
N(28)Грудень
N(27)Листопад
N(26)Вересень
N(25)Серпень
N(24)Липень
N(23)Червень
N(22)Травень
N(21)Квітень
N(20)Березень
N(19)Лютий
N(18)Січень
2005
N(17)Грудень
N(16)Листопад
N(15)Жовтень
N(14)Вересень
N(13)Липень
N(12)Червень
N(11)Травень
N(10)Квітень
N(9)Березень
N(8)Лютий
2004
N(7)Грудень
N(6)Листопад
N(5)Жовтень
N(4)Вересень
N(3)Серпень
N(2)Липень
N(1)Червень


Реклама:


Луцьк, вул Рівненська 76а
+38(0332) 78-49-49

artvist-liberty@yandex.ru
Про журнал Архів Рекламодавцям Передплата Представництва Контакт Форум Гороскоп
© ТОВ "КРЕАТИВ ПЛЮС".
Всі права на статті, ілюстрації, інші матеріали, а також художнє оформлення
належать редакції журналу "CITY LiFE"
Передрук та відтворення інформації допускається лише з письмового дозволу редакції


   
Реклама: