CITY LiFE - інформаційний журнал твого міста

 СІТІ ЛАЙФ iнформаційний журнал
CITY LIFE iнформаційний журнал
CITY LIFE Номер 24
Про журнал Архів Рекламодавцям Передплата Представництва Гороскоп
CITY LIFE ????? 24
???????
???? ??????
Луцьк єднає фольклористів світу
Учасники фестивалю «Поліське літо з фольклором»
CITY PEOPLE
Футбол обєднує
CITY PEOPLE
«Синтетична» Лана - це космічна Руслана
CITY SOCIETY
На козичинну йду!
CITY SOCIETY
12 зоряних днів
CITY HISTORY
Ключі, які не відкривають жодних замків
Бастіон з «іншими привидами»
CITY FAMILY
На землі «баунті»
Відпочиваючи, обирай українське
CITY FAMILY
Стіни зеленої кімнати
CITY FAMILY
Політ над гніздом рицарів
CITY FAMILY
Дозволь собі безпечний бюст
CITY ART
Зупинена мить належить «пензлю»
Театр у кошику...
CITY LIBRARY
Ігор Калинець: «Треба вміти вчасно замовкнути»
???? ??? CITY
???????:
N7(24) Липень 2006     ???? ??????: CITY HOLIDAY
??? ? ???????
CITY FAMILY
Політ над гніздом рицарів

Гондола тихо порипувала під ногами в міру того, як куля подавалася під поривами легкого вранішнього вітерцю, висотомір пищав, сповіщаючи про швидкий підйом, а пілот по рації уточнював з наземним партнером, де передбачається посадка і якою дорогою туди краще під’їхати. Місце старту помалу віддалялося, перетворюючись на план, так часто мальований колись на уроках географії. На різнобарвних смужках поля, немов барвисті дитячі м’ячики, вишикувалися до польоту інші кулі. Довжина тіні від кожної з них і її «прив’язаність» до ґрунту далебі краще, аніж інші параметри, вказували на готовність до повітряної подорожі. Деяких від моменту відриву відділяють лічені секунди, інші тільки заходяться «роздувати» вентилятором складки тканини, перед тим, як розпочати наповнення кулі гарячим повітрям. Що ж, сьогодні можна й не особливо поспішати, адже у другий день відкритого чемпіонату України з екзотичного нині повітроплавання під назвою «Повітряне братство-2006», другого етапу — «Кубка Поділля», за програмою — польоти з пасажирами над казковим Кам’янцем. І тут головне — не швидкість, а надійність і безпека.

Ще впродовж світанкового наземного інструктажу для повітроплавців, суміщеного з імпровізованою прес-конференцією, було розподілено, хто і з ким летить. Організатори змагань у напівжартівливій формі «рекомендували» пілотам стежити за своїм «рухливим екзальтованим баластом» не менш уважно, аніж за пілотованим ними повітряним судном — не давати вихилятися за борт, надто активно пересуватися всередині крихітного «кошика» і, борони, Боже, рухати що-небудь з навігаційного обладнання! Сучасна куля, незважаючи на повну зовнішню схожість із її посестрою з бозна-якої історичної давнини, все ж має немало сучасного «фаршу», який дозволяє її екіпажу підніматися на висоту не менше 3000 метрів (без кисневих масок) і долати значні віддалі. Загалом як оснащення, так і самі польоти — задоволення не з дешевих, адже вимоги до надійності і безпеки зумовлюють переважно використання високотехнологічних матеріалів. І якщо стосовно гондоли йдеться лише про зміцнення виплетеного дідівським способом великого «кошика» для повітроплавців, то сам аеростат виконаний із надлегкої і дуже міцної газонепроникної та термостійкої тканини, кожен квадратний метр якої коштує далеко не копійки. Все оснащення сучасного «повітроплавного судна» коштує понад 30 тисяч доларів, і це без врахування «наземної служби» — машини чи мікроавтобуса, які перевозять кулю до місць стартів і забирають із точок приземлення. Оплата навчання і ліцензії пілота — ще одна стаття чималих витрат, та й собівартість польоту виливається у кругленьку суму. Тому ці кулясті літальні апарати в абсолютній більшості перебувають «на утриманні» в різних торгових марок. І від фінансових можливостей фірм-господарів здебільшого залежить відповідність повітряної кулі сучасним вимогам до маневреності і навігації.
 
Щоправда, політ, як і сотні років тому, відбувається виключно за вітром, і пілоти, отримавши завдання пролетіти над заданим на карті місцем і приземлитися у вказаній точці, старанно, за допомогою кульки-зонда, визначають напрям і швидкість вітру. І в тому, що від правильно вибраного місця старту залежить точність дотримання повітряного маршруту і місця приземлення, немає нічого дивного. Мистецтво повітроплавання, власне, й полягає у поєднанні детального розрахунку, досконалого знання навігації і самого літального апарату із навичками пілотування. Наш літун Валентин Тисельський, лідер цьогорічних змагань за результатами двох етапів у командному заліку, багаторазовий призер і чемпіон України 2003 року, не одну сотню годин налітав на своєму «Славутичі» і може професійно оцінити «плюси» і «мінуси» свого апарата. Відваги і високого класу йому не позичати, та й куля стала для повітряного мандрівника мало не частиною єства. Однак відсутність в обов’язковій програмі турніру повітроплавців такого видовищного елемента, як проліт під знаменитим кам’янецьким мостом, звідки стрибають аматори банджо-джампінгу, оцінює загалом позитивно.

— Висота моста над поверхнею Смотрича сягає 56 метрів, аеростат має понад 20 метрів від верхівки до дна гондоли, — пояснює Валентин. — Найменший прорахунок чи порив вітру може призвести до непоправного. Повітроплавання — це спорт, а не цирк.
Утім, з дванадцяти команд-учасниць цьогорічного чемпіонату одна таки ризикнула і успішно «пройшла» під висотним шляхопроводом, викликавши заслужене захоплення глядачів...

Аеростат беззвучно наближався до простору над самісіньким центром міста-фортеці, і лише час від часу із двох пащ форсунок-пальників над головою зі стугонінням виривалося полум’я, немов нагадуючи, що лише завдяки йому можна відчути і збагнути технічну суть «плавання у повітрі». Просто під нами — петля пробитого непокірним Смотричем каньйону, який природною оборонною стіною огортає давнє місто, куполи церков і дзвіниця-мінарет собору св. Петра, ратуша і вежі понад рікою. Праворуч — величавий ансамбль Кам’янецької твердині, котра за своє «життя» встигла і прославитися як нездоланна фортеця, і зганьбитися як тюрма. Вітер ніби спеціально дме лише злегка, щоб пілоти і пасажири доброго десятка куль над містом змогли насолодитися неймовірної краси пейзажем...

Та час спливає, либонь, швидше, аніж зріджений газ із балонів установки, й ось гондола, прооравши борозну завдовжки декілька метрів, стала, як вкопана, серед поля. Ще кілька разів під поривами вітру куля то лягала паралельно до поверхні, то знову піднімалася, врешті змирившись із силою земного тяжіння. Минуло ще чверть години, поки бусик команди таки відшукав під’їзд до місця приземлення через розкислу від тривалих дощів ріллю. Впродовж цього часу виходити з гондоли категорично заборонено: все ще «гарячий» аеростат умить скористається втратою баласту. Та от за лічені хвилини велетенський купол, завдяки якому троє осіб півтори години «плили» у небі над лицарською твердинею, спакований у невелику торбу-чохол і разом з гондолою, всією обв’язкою та газовою установкою трясеться грунтівкою на дні бусика.

Зупинка. Виходимо і за наказом «командира повітряного судна» стаємо на коліна. Відбувається урочистий обряд посвячення в аеронавти. За якоюсь незбагненно давньою традицією кожному з новачків спалюється кілька волосин прямо на голові, а «пожежа» гаситься струменем шампанського. Виявляється, екзотика повітроплавання полягає ще й в обов’язковому дворянському походженні літунів. Відсутність титулу негайно виправляється його присвоєнням, про що може свідчити виданий тут-таки «Документъ». Якщо вірити цьому паперові з підписом та печаткою, то автор оповіді завдяки місцю приземлення «дня 20-го травня» вмить перетворився на «графа Кульчиєвецького, Кам’янцем захопленого і заледве знайденого»...

?? ???? ?? ????? ?????????? ?? ????? ??? ????? ??? ?????
2007
N(34)Червень
N(33)Травень
N(32)Квітень
N(31)Березень
N(30)Лютий
N(29)Січень
2006
N(28)Грудень
N(27)Листопад
N(26)Вересень
N(25)Серпень
N(24)Липень
N(23)Червень
N(22)Травень
N(21)Квітень
N(20)Березень
N(19)Лютий
N(18)Січень
2005
N(17)Грудень
N(16)Листопад
N(15)Жовтень
N(14)Вересень
N(13)Липень
N(12)Червень
N(11)Травень
N(10)Квітень
N(9)Березень
N(8)Лютий
2004
N(7)Грудень
N(6)Листопад
N(5)Жовтень
N(4)Вересень
N(3)Серпень
N(2)Липень
N(1)Червень


Реклама:


Луцьк, вул Рівненська 76а
+38(0332) 78-49-49

artvist-liberty@yandex.ru
Про журнал Архів Рекламодавцям Передплата Представництва Контакт Форум Гороскоп
© ТОВ "КРЕАТИВ ПЛЮС".
Всі права на статті, ілюстрації, інші матеріали, а також художнє оформлення
належать редакції журналу "CITY LiFE"
Передрук та відтворення інформації допускається лише з письмового дозволу редакції


   
Реклама: