CITY LiFE - інформаційний журнал твого міста

 СІТІ ЛАЙФ iнформаційний журнал
CITY LIFE iнформаційний журнал
CITY LIFE Номер 23
Про журнал Архів Рекламодавцям Передплата Представництва Гороскоп
CITY LIFE ????? 23
???????
???? ??????
Рецепт щастя від Софії Ротару
CITY SOCIETY
Пришестя адреналіну
Львів’янин у книзі рекордів Гіннесса
CITY SOCIETY
Вареники ліпили... з металу і начиняли цвяхами
«Прийшов я в турку - ходять бойки, як по шнурку»
Пам`ятники які сміються на могилах
CITY HISTORY
Жінки і Франко
CITY HISTORY
Рятівник замків
Лесь Курбас ставив «Наталку Полтавку»
CITY FAMILY
Чудеса в Луксорі
Гостинне Море Болгарії
CITY ART
Світлопис Прикарпаття
І альфа, і омега
Азарт пошуку
CITY ART
Фотокадриль
CITY LIBRARY
Сняданко не з філологічного гетто
???? ??? CITY
???????:
N22(23) Червень 2006     ???? ??????: CITY PEOPLE
??? ? ???????
CITY ART
І альфа, і омега

Саме від цього безглуздя кожного з нас застерігають люди, яким дано не тільки чути голос сумління, а й бачити страшні карби — сліди страждань, завданих нашій спільній матері-природі, яких вона щоразу зазнає від свого нерозумного дитяти — людства. Напевно, ніхто й не зробив би це так відверто й пронизливо, як фотохудожники. Ось уже сім років поспіль вони проводять виставку «Природа», лейтмотивом якої є дослідження глибинного конфлікту цивілізації та її прадавнього першоджерела. У фотооб’єктиві митців воно постає таким різним — і первісно прекрасним, як у день створення світу, і скаліченим техногенним втручанням людини: як альфа і омега нашого існування — початок і його кінець. І автор кожної світлини, відкриваючи нам очі на правду, прагне відвернути трагічний фінал.
Зрештою, виставка, що експонується в обласному краєзнавчому музеї, не випадково приурочена до Всесвітнього дня охорони навколишнього середовища. У червні нею традиційно підбиваються підсумки Національного фотоконкурсу «Природа». Його ідеологи — Івано-Франківська обласна організація Національної Спілки фотохудожників України та народний фотоклуб «Колумб» (м. Тисмениця). Цього року на розгляд авторитетного журі подала свої роботи рекордна кількість учасників із різних країн — 1415, з яких суддям довелося вибирати тільки... 92 найкращі.

 

З цього приводу дав інтерв’ю відповідальний секретар обласної організації НСФХУ та керівник фотоклубу «Колумб» Ростислав Кіндрат.

— І хто б міг подумати, що конкурс сягне таких масштабів? Адже починалося все дуже скромно.
— У 1995 році на нього було подано... 424 світлини. Поступово їхня кількість зросла до минулорічних 845-ти, а цього разу стався справжній «вибух» — майже півтори тисячі фотографій. Участь у конкурсі взяли 344 автори. І не лише з України, а й із Франції, Росії, Придністров’я...

— І як журі дає собі раду з такою кількістю фоторобіт?
— Передусім зверніть увагу на його склад. Формується він дуже демократично. Запрошуємо з інших регіонів двох фотомитців, які участі в конкурсі не беруть (виставляють свої роботи поза конкурсом), і одного з Івано-Франківщини. Отак — тричі. На четвертий рік запрошуємо переможців трьох попередніх виставок. Власне, цього разу так і сталося. Члени журі — Євген Компанійченко із Запоріжжя, Володимир Оглоблін із Харкова та Олексій Шпак із Дніпропетровська. На першому етапі роботи журі відсіюється приблизно дві третини фото — відверте дилетантство, технічний брак. Так би мовити, відділяється зерно від полови. Із цієї кількості залишається десь 150 робіт. Але й це забагато, тож опісля вилучаються фото, добре знані з інших виставок, або в яких звучать повтори вже відомих сюжетів. У результаті цього року до експозиції потрапило 92 роботи. Це 6,5 % від загальної кількості.
— Чимало авторів щороку беруть участь у фотоконкурсі «Природа», тож маєте можливість спостерігати динаміку їхньої творчості. Як, на вашу думку, міняється напрямок робіт? Якими є більшість пропонованих фотографій?
— Не такими, як нам би хотілося. Прошу зрозуміти правильно. Із тих півтори тисячі світлин ми можемо зробити не одну, а декілька виставок. Але переважно вони передають красу рідного краю. Це прекрасно. Та якщо вся виставка буде складатися з гарних солодких пейзажів — туманів, заходів сонця, квітів, то перетвориться на суцільну «ботаніку». Проте вона присвячена Всесвітньому дню охорони навколишнього середовища — тож хочеться представити роботи, в яких порушується ця проблематика, творчо відображена автором. Це дуже складно. Коли справа доходить до формування експозиції, бракує матеріалу, який би вписувався в її концепцію. Це проблема. І ми щоразу на ній наголошуємо. Так, загальні теми конкурсу — «Природа», «Карпати», «Екологія», «Рибальство». Але в преамбулі чітко зазначено: нас цікавить не фотофакт, а стосунки між людиною і природою в їх глибокому, філософському сенсі.

— Очевидно, з огляду на здатність авторів на таке мистецьке осмислення теми, визнання на фотоконкурсі здобувають майстри, яких ви називаєте не просто фотографами, а фотохудожниками. В чому, на вашу думку, полягає різниця?
— Це вже дуже далеко від цирульника (сміється). Річ у тім, що колись цирульник, швець, фотограф були ремісниками одного порядку. А зараз, як бачите, зріс цирульник — нині перукар може стати високого лету стилістом. Тим паче зріс фотограф. Світлини сьогодні зберігаються в музеях, виставляються в дорогих галереях — набувають мистецького значення. Хоча за межі України шедевр фотографії можна вільно вивезти, й ніхто не вимагатиме від вас жодних документів. Тоді як найбанальнішу живописну картину ви так просто за кордон не вивезете — потрібен відповідний дозвіл.

— Невже фотографія може мати таку ж цінність?
— Може коштувати й 50 тисяч доларів... Річ у тім, що фотографія як мистецтво утвердилася десь у середині ХХ століття. В Європі, Америці дуже сильні майстри працювали в жанрі подієвої, репортажної фотографії, але водночас вони заклали підвалини серйозного сприйняття цього жанру суспільством. І поступово він вийшов за рамки примітивного знімкування весіль, застіль, пікніків, почав формуватися статус фотомистецтва, а відтак — і його визнання. Фотохудожник — це не бездумний фотограф, а камера в його руках — не бездушне знаряддя, яке без емоцій фіксує зовнішній світ. Це інструмент, що допомагає автору передати своє світосприйняття.

— Але цікава річ: будь-яка людина, що береться за пензель і папір, апріорі вважається художником. Не має значення яким — посереднім, талановитим чи геніальним. Усі вони — художники, так чи інакше. А коли перетинається та межа, за якою фотографія перестає бути просто фотографією й перетворюється на витвір мистецтва чи навіть шедевр, як ви кажете?
— У кожного фотохудожника своя межа. Одні свідомо ставлять собі дуже високу планку у творчості. А є такі, що однією ногою взагалі стоять у фаховому дитинстві, проте вважають себе фотомитцями. Ну, якщо у Спілці письменників налічується кілька тисяч членів — не всі ж вони Хемінгуеї. Так само й у нас.

— А чи можна визначити, де найбільше «родиться» талантів?
— Це Запоріжжя, яке з року в рік завойовує найбільше призів, Крим, Одеса, Львів, Рівне... Цього разу перше місце виборов вінничанин Олег Усатюк («Гостинець»), друге — Євген Комаров з Ялти («Серед скель Ай-Петрі»), третє — Роман Михайлюк з Івано-Франківська («Калабанька»). Диплом НСФХУ першого ступеня отримала Інна Федотова із Запоріжжя («Карпатські враження»), другого ступеня — Олексій Пучков із Севастополя («Промені»), третього — тернополянин Леонід Тіт («Майже прийшли»). В Запоріжжя поїдуть і спеціальні призи журналу «CITY LiFE» та хутрофірми «Тисмениця».

— Цікаво, якими є ваші конкурсанти у повсякденному, не мистецькому житті? Якого вони віку?
— Не всі вони професіонали. Для одних світлина — хобі, для інших — справа всього життя. Тим більше у нас не існує вікового цензу. Наприклад, кримчанин Євген Комаров пенсійного віку, колишній військовий льотчик. Ось тепер знайшов свої крила — у фотографії.
Втім, хоч якими б різними були конкурсанти, їхні роботи одного духу — духу любові до рідного краю. І в кожній світлині бринить надія на те, що домінуватиме порозуміння між природою і людством. Адже в нашому житті й без того не бракує дурниць. І чи не найгірша з них — конфлікт із матір’ю-природою. Чи встигнемо її перепросити?

?? ???? ?? ????? ?????????? ?? ????? ??? ????? ??? ?????
  Світлопис Прикарпаття
  Азарт пошуку
2007
N(34)Червень
N(33)Травень
N(32)Квітень
N(31)Березень
N(30)Лютий
N(29)Січень
2006
N(28)Грудень
N(27)Листопад
N(26)Вересень
N(25)Серпень
N(24)Липень
N(23)Червень
N(22)Травень
N(21)Квітень
N(20)Березень
N(19)Лютий
N(18)Січень
2005
N(17)Грудень
N(16)Листопад
N(15)Жовтень
N(14)Вересень
N(13)Липень
N(12)Червень
N(11)Травень
N(10)Квітень
N(9)Березень
N(8)Лютий
2004
N(7)Грудень
N(6)Листопад
N(5)Жовтень
N(4)Вересень
N(3)Серпень
N(2)Липень
N(1)Червень


Реклама:


Луцьк, вул Рівненська 76а
+38(0332) 78-49-49

artvist-liberty@yandex.ru
Про журнал Архів Рекламодавцям Передплата Представництва Контакт Форум Гороскоп
© ТОВ "КРЕАТИВ ПЛЮС".
Всі права на статті, ілюстрації, інші матеріали, а також художнє оформлення
належать редакції журналу "CITY LiFE"
Передрук та відтворення інформації допускається лише з письмового дозволу редакції


   
Реклама: