CITY LiFE - інформаційний журнал твого міста

 СІТІ ЛАЙФ iнформаційний журнал
CITY LIFE iнформаційний журнал
CITY LIFE Номер 21
Про журнал Архів Рекламодавцям Передплата Представництва Гороскоп
CITY LIFE ????? 21
???????
???? ??????
12 раундів з Віталієм Кличком
Влодко Кауфман: «Для мене мистецтво - хвороба, якої важко позбутись»
CITY SOCIETY
Академік з Прикарпаття
На крилах натхнення
CITY HISTORY
Слідами «Трьох білих Орлів»
CITY HISTORY
Серце старого Станіславова
CITY FAMILY
Кельн
Перлина Адріатики
CITY FAMILY
Чоловіче безпліддя
Мама для 87 дітей
CITY FAMILY
Зелена кімната нашої душі
CITY ART
Марія Корпанюк:«Життя для мене - це гра»
Райські «Небелиці» Гурістюка
У нас є все необхідне, аби духовно підкорити Європу
CITY ART
Парад Надій
Персонаж під знаком +
CITY LIBRARY
Василь Габор: «Жінки потребують любові»
???? ??? CITY
???????:
N4(21) Квітень 2006     ???? ??????: CITY PEOPLE
??? ? ???????
CITY FAMILY
Зелена кімната нашої душі

— Пані Галино, поясніть, будь ласка, що таке — створення парку чи саду?
— «Це щось ботанічне», — відповість пересічний громадянин. «Це однозначно художнє мистецтво», — скаже ландшафтний дизайнер. «Це наука, без знання якої неможливий благоустрій», — запевнить вас досвідчений ландшафтний архітектор.
Я маю надію, що за рахунок наших зустрічей на сторінках цього видання для багатьох читачів наука створення гармонійного зеленого середовища незалежно від його розмірів стане близькою і зрозумілою, красивою і логічною, а розуміння саду буде співзвучне із словами дослідника ландшафтної архітектури Д.Л. Лихачова:
«Сад — подібний до всесвіту, до книги, по якій можна прочитати всесвіт. Всесвіт — це свого роду текст, по якому читається божественна воля. Але сад — книга особлива; вона віддзеркалює світ тільки в його добрій та ідеальній сутності. Тому вище значення саду — рай, Едем».

— Коли ж було започатковане ландшафтне проектування?
— Стародавній Єгипет вважається однією з перших країн, де поєднання утилітарного і витонченого поклало початок ландшафтному мистецтву.
Характерні особливості єгипетських садів — це композиційне переплетіння територій саду, городу та квітників навколо каналів і басейнів. По периферії саду ще за 2000 років до н.е. росли добре нам відомі платан, тамарикс, акація, горіх грецький, тополя. Ближче до води розбивали алеї з тінистих дерев — інжиру, мигдалю, шовковиці, фінікових пальм. Відсутність саду, відсутність тіні — одна з найтяжчих бід незаможного єгипетського люду. Древні тексти говорять: «Він бідний — в нього немає тіні». Вільний простір між деревами займали овочі та квіти. Вже в той час зачаровували на клумбах троянди, конвалії, левкої, нарциси, маки, волошки, ромашки, лілії, хризантеми.
Всі елементи єгипетського саду — водойми, алеї, виноградники, клумби, павільйони — були пов’язані в один ансамбль, і це дозволяє думати про попередню розробку плану, тобто виконання перших ландшафтних проектів.

— Створення саду, парку — це процес емоційний чи прагматично-раціональний?
— Звичайно, це і перше, і друге. Але, власне, емоції, бажання — це початковий фактор.
Наприклад, високе почуття кохання до жінки протягом історії людства є чи не основним рушієм проявів шляхетності та створення шедеврів.
Древні греки називали одним із чудес світу висячі сади Семіраміди, очевидно, пов’язані з іменем медійської цариці Саамурамат, дружини ассірійського правителя Адобенірарі IV (810 — 782 р.р. до н.е.). Саме її туга за батьківщиною, за розкішним зеленим оточенням і була приводом до появи цього комплексу.
Конструкція «висячих садів» складалася з чотирьох терас чотирикутної форми, поставлених одна на другу, які звужувались по вертикалі. Довжина сторони основи — 48 метрів. Головний сад було розбито на верхній терасі. Тераси між собою з’єднувалися гвинтовими драбинами. Зовнішні частини терас служили галереями, внутрішні — гротами, прикрашені кахлями та фресками. Для утримання вологи плоска покрівля складалася з шарів очерету і асфальту, потім — цегли, змішаної з гіпсом, далі розміщувався свинцевий килим, який мав витримати вагу родючого ґрунту, на якому і розбивали сад з високими деревами. Цей спосіб влаштування основи при спорудженні садів на дахах дійшов до наших днів.
З цього ж приводу не можна не згадати «білу перлину» Індії — комплекс Тадж-Махал (1630 — 1652). Цей казковий архітектурний ансамбль було споруджено для улюбленої дружини Шах-Джахана. Початкове призначення таких комплексів — заміський відпочинок та масові розваги. Згідно з діючими на той час правилами створення буддійських садів, по смерті володаря головна будівля комплексу перетворювалась на його усипальницю.
Сьогодні тисячі туристів з усього світу захоплюються білим витонченим силуетом мавзолею Тадж-Махал, що відбивається у водах каналу, який символізує в уяві мусульман чотири райських ріки — молока, меду, вина і води.
Вздовж каналу розміщено квітники і ряди синьо-чорних кипарисів. Будинок мавзолею споруджено на терасі, яка перетворилась на суцільний кольоровий килим — партерний квітник.
Але не обов’язково далеко подорожувати за прикладами органічно поєднаного з природою почуття любові чоловіка до жінки.
Уманський дендрологічний парк «Софіївка» є шедевром світового садово-паркового мистецтва кінця XVIII — початку XIX століть. Парк розкинувся на площі 170 гектарів на околиці старовинного містечка Умані Черкаської області. Заснований у 1796 році багатим польським магнатом Станіславом Потоцьким на честь красуні-дружини — грекині Софії — і був подарований їй до дня іменин у травні 1802 року.
Автором топографічного і архітектурного проекту, а також керівником усіх робіт з будівництва «Софіївки» був талановитий польський військовий інженер Людвіг Метцель, який зумів на полотно природи і людської праці покласти образи безсмертних героїв Гомерових «Одіссеї» та «Іліади». Творцями парку були селяни — кріпаки Потоцького. Щодня на будівництві працювало близько 800 чоловік.
Дивні пейзажі, екзотичні рослини, античні скульптури, водойми, каскади, фонтани, кам’яні гроти — все це вже 200 років вражає своєю красою.
Практично завжди вдало реалізований ландшафтний проект — це органічне поєднання бажань, почуттів замовника та професійної доцільності прийнятих ландшафтним проектувальником рішень.

— Протягом віків були визначені правила побудови ідеального саду?
— Чудове запитання, адже людство постійно перебуває у процесі створення ідеального зеленого середовища. Звичайно, протягом багатьох тисячоліть ці правила з’являлись, фіксувались у ботанічних, історичних та філософських трактатах, але через певний проміжок часу відкидались як архаїчні.
Сьогодні садово-паркове мистецтво розвивається за двома основними напрямками: регулярно-геометричним та пейзажно-живописним.
Регулярне геометричне проектування започатковано в епоху феодалізму в Італії і найбільшого розквіту досягло в епоху Ренесансу у Франції. Регулярні сади, розміщені на крутому рельєфі на терасах, називались італійськими, а на рівнині — французькими.
Визначний майстер цього стилю — француз Андре Ленотр (1613 — 1700) — сформулював принципи регулярного проектування, які були визначальними для створення королівської резиденції у Версалі і які пізніше наслідувала вся Європа.
Ленотр уявляв собі сад як зелене місто з широкими вулицями і вузькими провулками; галереї, театри, башти, ворота, куполи, арки; в зелених садах «лежали» газонні килими з квітковим малюнком.
З часом прийоми регулярного планування почали критикувати за радикальну зміну природного середовища, і виник новий напрямок — пейзажний, ландшафтний. Власне, засновником парків такого стилю став англієць Вільям Кент (1685 - 1748).
Основою ландшафтного, пейзажного напрямку стало наслідування натуральної природи. На зміну лінійним посадкам приходять групові, з’являються галявини і водойми вільних форм, криволінійні доріжки, розміщуються павільйони, фонтани. Пейзажний парк — це не просто ділянка натуральної природи, а своєрідний архітектурно-планувальний комплекс.
Найбільш відомий ландшафтний парк Англії — парк Стоу в районі Буккінгема (100 кілометрів від Лондона).
Поява пейзажних парків була продиктована багатьма чинниками, але не останнє місце серед них зайняла книга англійського архітектора В. Чемберса про східне садове мистецтво (1772).
Слід сказати, що ця тенденція зберігається і до сьогодні. Прагматична цивілізація навіть з її комфортом стає штучним середовищем, від якого людина свідомо і підсвідомо тікає, відмежовується, шукаючи захист у гармонійному поєднанні з природою.
В сучасних європейських приватних садибах (і не тільки в них) вважається правилом хорошого тону і смаку розбивати японський сад або розміщувати його елементи. Заспокійливо-філософська енергетика цих мініатюрних комплексів відома уже багато століть.
В Україні шанувальників цього стилю також стає все більше. Так, лауреатами премії Національного союзу архітекторів України 2005 року стала група проектантів за реалізований на околиці Києва проект японського саду (площа 1,3 гектара) згідно з правилами садового мистецтва Сакутейкі. До сьогодні ця книга з японського садово-паркового мистецтва вважається найважливішою і приписується Тачібана — но Ташіцуна (1028 — 1094). Головний принцип японського саду — це абсолютне наслідування природи.
Отже, резюмуючи відповідь, можна сказати, що на сьогодні загальновизнаними канонами середовища ідеального саду є стилі французького регулярного маньєризму, англійського ландшафтно-пейзажного класицизму та східно-філософського прочитання природи.

?? ???? ?? ????? ?????????? ?? ????? ??? ????? ??? ?????
2007
N(34)Червень
N(33)Травень
N(32)Квітень
N(31)Березень
N(30)Лютий
N(29)Січень
2006
N(28)Грудень
N(27)Листопад
N(26)Вересень
N(25)Серпень
N(24)Липень
N(23)Червень
N(22)Травень
N(21)Квітень
N(20)Березень
N(19)Лютий
N(18)Січень
2005
N(17)Грудень
N(16)Листопад
N(15)Жовтень
N(14)Вересень
N(13)Липень
N(12)Червень
N(11)Травень
N(10)Квітень
N(9)Березень
N(8)Лютий
2004
N(7)Грудень
N(6)Листопад
N(5)Жовтень
N(4)Вересень
N(3)Серпень
N(2)Липень
N(1)Червень


Реклама:


Луцьк, вул Рівненська 76а
+38(0332) 78-49-49

artvist-liberty@yandex.ru
Про журнал Архів Рекламодавцям Передплата Представництва Контакт Форум Гороскоп
© ТОВ "КРЕАТИВ ПЛЮС".
Всі права на статті, ілюстрації, інші матеріали, а також художнє оформлення
належать редакції журналу "CITY LiFE"
Передрук та відтворення інформації допускається лише з письмового дозволу редакції


   
Реклама: